Complaints Procedure

Who should you contact in the first instance?

We can resolve many issues straight away, so you should contact our Future Insurance Broker Services LLC.

Medical Team in the first instance.

They will generally be able to provide you with an immediate response concerning any of the products or services we provide. Their contact details are:

Future Insurance Broker Services LLC

Medical Team
P.O. Box 28365, Dubai, UAE

Telephone: 04-443 2030
Hours (8.30 am to 5.00pm)
Email ID: medical@future-insurance.ae

What are the next steps if you are not happy with the response we provide?

We always aim for the best in terms of customer service, but we recognize that we may not always be able to reach an agreement with you. If this is the case, and you remain dissatisfied once you have received our response, then please tell us. You can refer your complaint to Mrs. Neetu Gurdasani, who will acknowledge your correspondence within 48 hours. They will conduct a full investigation and aim to resolve your concerns within five working days. We will keep you informed of progress whilst our enquiries are continuing.

If we are unable to resolve your complaint to your satisfaction, or if you remain dissatisfied following receipt of our final response letter, you have the option to contact our local regulator in the UAE, the Dubai Health Authority (DHA). They will arrange to conduct an independent review of your case. The DHA contact details are as follows:

Address:
Dubai Health Authority Building,

Al Maktoum Bridge Street,
Bur Dubai Area 4545, UAE.
E-Mail: wasselsotak@dha.gov.ae
Fax: +971 4 3113113
Timing: 7:30 am to 2:30 pm Sunday to Thursday.
Toll Free (24/7): 800342 (800 DHA)
Outside UAE (24/7): +971-42198888

CENTRAL BANK OF THE U.A.E
P.O Box 113332
Abu Dhabi
UAE
Telephone: +9712 499 0111

Our commitment to Customer Service
We are committed to handling all complaints- on any aspect of our service-fairly thoroughly and promptly.

إجراءات الشكوى

قسم الـتأمين الصحي

لماذا ينبغي أن تتصل بنا أولاً ؟

يمكننا تسوية العديد من القضايا على الفور ، لذا ينبغي عليك الاتصال بقسم الـتأمين الصحي لشركة خدمات المستقبل لوسطاء التأمين أولاً.

وسوف يمكنهم بشكل عام تزويدكم برد فوري بشأن اي من المنتجات أو الخدمات التي نوفرها .

وتفاصيل الاتصال بهم هي كما يلي :
شركة خدمات المستقبل لوسطاء التأمين ( ذ . م . م )
قسم التأمين الصحي
ص . ب 28365
دبــــــــــــــــــــــــــــي
الامارات العربيه المتحدة
هاتف : 04-4432030
ساعات العمل ( 8.30 ص – 5.00 م )
البريد الالكتروني : medical@future-insurance.ae

ماهي الخطوات التاليه إذا لم تكن راضياً عن الرد الذي تلقيته؟

نسعى دائماً إلى الأفضل فيما يتعلق بخدمة العملاء ، لكننا ندرك أننا قد لا نتمكن دائماً من التوصل إلى اتفاق معك . إذا كان الأمر كذلك وكنت لا تزال غير راض بمجرد تلقيك ردنا، فيرجى إخبارنا بذلك على الفور . هذا ويمكنك إحالة شكواك إلى الآنسة نيتو جوردساني التي تؤكد بنفسها استلام مراسلتك خلال 48 ساعة. سوف يجرون بعد ذلك تحقيقا شاملا يهدف إلى حل شكواك خلال 5 أيام عمل ؛وسنواصل إعلامك بالمستجدات أثناء استمرار تحقيقاتنا.

إذا لم نتواصل إلى اتفاق معك – وهذا أمر غير محتمل –
فسوف نرسل إليك رداً نهائياً نيابة عن شركة خدمات المستقبل لوسطاء الـتأمين ونطلعك على حق إحالة شكواك إلى هيئة التأمين أو هيئة الصحة بدبي (DHA)

إذا لم نتمكن من حل شكواك بما يرضيك، أو إذا كنت لا تزال غير راض عقب استلام خطاب ردنا النهائي، فيحق لك الاتصال بالجهة المحلية التنظيمية في دولة الإمارات العربية المتحدة ، وهي هيئة الصحة بدبي (DHA) وسوف يقومون بالترتيب لإجراء مراجعة مستقلة لقضيتك. فيما يلي بيانات الاتصال بهيئة الصحة بدبي :

العنوان :

بناية هيئة الصحة بدبي
شارع جسر المكتوم
بر دبي منطقة 4545، دولة الإمارات العربية المتحدة .
البريد الإلكتروني : wasselsotak@dha.gov.ae
فــاكـــس : +971-4-3113113
ساعات العمل : 7:30 ص – 2:30 م من الأحد إلى الخميس

الرقم المجاني (24/7) : 800342 (800DHA)
من خارج الدولة (24/7) : +971-4-2198888

مصرف الإمارات العربية المتحدة المركزي :
ص . ب . 113332
بوظبي
دولة الإمارات العربية المتحدة
هاتف : +971-2-4990111

التزامنا بخدمة العملاء

نحن ملتزمون بمعالجة كافة الشكاوى – المتعلقة بأي جانب من خدماتنا – بشكل نزيه وكامل وفوري.